De la precarietat a la creativitat dels periodistes

Estic registrat en diversos serveis d’ocupació a Internet, començant pel Servei d’Ocupació de Catalunya, passant pels portals Infojobs o Infofeina, així com en diverses seccions d’ofertes que les empreses més aplicades mantenen a la xarxa. D’entrada, l’experiència està servint per constatar que hi ha moltíssima gent buscant feina, que hi ha escasses ofertes per a periodistes, i que les més properes (màrqueting, publicitat, relacions públiques…) estan mal valorades, no només econòmicament, més aviat per l’oportunisme descarat de les ofertes amb perfils espectaculars per a becaris. Continua llegint «De la precarietat a la creativitat dels periodistes»

Emprenedoria i autoocupació per a periodistes

En els períodes de crisi econòmica no es pot baixar la guàrdia davant les reformes dràstiques que s’imposen. Al mateix temps, però, també cal prestar molta atenció a les oportunitats. Perquè n’hi ha, poques en el món del periodisme, on continua plovent sobre mullat, però alguna n’hi ha. Aquesta és una de les conclusions que es poden extreure del curs d’eines per a emprenedors i autoocupació que imparteix la professora associada de la UAB i directora de Comunicació del Grup Cooperatiu TEB, Pepa Muñoz, al Col·legi de Periodistes de Catalunya. Continua llegint «Emprenedoria i autoocupació per a periodistes»

La importància dels projectes que sumen

Foto: Diari Ara

Recordem-ho per si de cas: mai com ara hi ha hagut tants mitjans de comunicació en llengua catalana, tanta oferta digital, impresa, radiada o televisada en la nostra llengua. Mai com ara hi ha hagut una audiència tan àmplia en català, en qualsevol territori de l’espai català de cultura i comunicació. Poseu els noms que creieu més adients, però, aquest és un fet que, malgrat totes les limitacions i les contradiccions existents, es pot explicar en clau catalana, valenciana o balear. Continua llegint «La importància dels projectes que sumen»

Saforíssims, l’exemple d’una comunitat en xarxa

L’impacte de la revolució digital en el món editorial, tal com ha transformat la indústria discogràfica, encara està per veure. Segurament, perquè el paper és una tecnologia difícil de superar, els processos editorials són més sofisticats o el sector compta amb uns fonaments que aguanten millor els grans sotracs. Tanmateix, la xarxa Internet i la digitalització també estan sacsejant el món del llibre. Un dels canvis importants i menys evidents en aquest sentit és el de la relació dels autors amb els lectors, dels lectors amb els escriptors, de les persones que escriuen amb la societat on viuen. Continua llegint «Saforíssims, l’exemple d’una comunitat en xarxa»

ACPV no és el Banc Central Europeu

La setmana passada, dimarts 13 de setembre, el Congrés dels Diputats va aprovar l’entrada a tràmit parlamentari de la Iniciativa Legislativa Popular (ILP) “Televisió sense fronteres”. Aquesta és l’única ILP que ha estat presa en consideració pel Congrés en aquesta legislatura, la qual cosa ja demostra la importància d’aquesta fita. Aquest ha estat el resultat de quatre anys de mobilitzacions, processos judicials, persecució política i multes a ACPV. L’objectiu d’aquesta ILP és legalitzar l’intercanvi de televisions en llengua pròpia i, d’aquesta manera, donar una solució estable i definitiva a un problema creat artificialment. I és que tant de temps sense TV3 al País Valencià, demostra l’estancament del sistema polític espanyol. Continua llegint «ACPV no és el Banc Central Europeu»